L’Open Education Week és un esdeveniment anual al voltant de l’educació en obert, que enguany se celebra de l’1 al 5 de març, per a conscienciar sobre la importància i avantatges dels Recursos Educatius Oberts (REA) i de les pràctiques relacionades. Els REA són un altre dels pilars de la Ciència Oberta.

Amb motiu de l’Open Education Week, des de la Biblioteca UPV, s’ha afegit a la Biblioguia de Ciència Oberta, un apartat de Recursos Educatius en Obert. En aquest apartat de la guia parlem de Docència en Xarxa, iniciativa de la UPV per a fomentar la creació d’objectes d’aprenentatge en obert, i del paper de RiuNet, tant en aquest projecte, com en la comunitat MERLOT.

La UPV porta diversos anys impulsant el projecte Docència en Xarxa, impuls que es redobla a partir del curs 2018-2019 amb l’obligació d’utilitzar llicències en obert per als objectes d’aprenentatge que passen així a ser vertaders Recursos Edicativos en Obert. RiuNet arreplega més de 9.300 objectes d’aprenentatge (dades de febrer de 2021):

Altre apartat és l’accés a la Guía de Recursos Educativos en Abierto, traducció i adaptació de l’OER Tookit, de la universitat d’Ontario, a càrrec de l’Acció 6 del Grup de treball de repositoris de REBIUN (Xarxa Espanyola de Biblioteques Universitàries), grup de treball en el qual va col·laborar el nostre company Javier Hernández i al qual el grup va dedicar In memoriam la guia.