La Universitat Politècnica de València posa en marxa un nou servei sota el nom de UPV[X]: una plataforma de formació oberta massiva on-line, els coneguts MOOC en anglés, seguint l’estela de sistemes com Coursera. Sense dubte una evolució lògica als esforços realitzats per la institució per la innovació tecnològica aplicada a l’aprenentatge. Aquest sistema ofereix cursos gratuïts i oberts a tot aquell que s’inscriga sense límit de participants el que els diferencia d’altra formació online. Els MOOC són una eina que pot fer realitat la tan necessària formació continua en oferir una formació de qualitat, amb el suport d’institucions universitàries, en aquest cas de la UPV, amb una metodologia basada en la col·laboració entre alumnes. Aquesta plataforma es basa en tecnologies com el vídeo en xarxa, l’avaluació automàtica a distància i els fòrums moderats, fonamentals per a la cooperació entre estudiants per a l’aprenentatge. Aquesta setmana arranquen els dos primers cursos: Cercar en internet i Valoració de futbolistes.