Març d’educació en obert: Open Education Week.

Del 6 al 10 de març tindrà lloc la Open Education Week, celebració internacional de caràcter anual per a posar en relleu els beneficis dels recursos i les pràctiques educatives en obert, beneficis que aconsegueixen tant als actors de l’ecosistema educatiu com al conjunt de la societat.

Un dels protagonistes de l’educació en obert són els coneguts com a REA (Recursos Educatius Oberts) que poden ser cursos complets, objectes d’aprenentatge, exercicis o altres eines, materials o tècniques per a ensenyar, aprendre o investigar. Aquests materials estaran en domini públic o sota una llicència oberta com les Llicències Creative Commons o la Llicència Pública General GNU i que permetran l’accés sense cost, l’ús, l’adaptació i distribució sense cap restricció o amb restriccions limitades.

En la UPV comptem amb els materials de les convocatòries Docència en Xarxa que podeu consultar en RiuNet i, a través d’ell, també en MERLOT, comunitat oberta que té com a objectiu intercanviar recursos docents universitaris.

Des de la Biblioteca hem preparat una Biblioguía sobre Recursos educatius oberts en la qual, a més de parlar de Docència en xarxa o de MERLOT, us proporcionem accés a la Guia de Recursos educatius oberts: Kit de REA traducció i adaptació del OER Tookit, de la universitat de Ontario, a càrrec de l’Acció 6 del Grup de treball de repositoris de REBIUN (Xarxa Espanyola de Biblioteques Universitàries), grup de treball en el qual va col·laborar el nostre company Javier Hernández i al qual el grup va dedicar In memoriam la guia.

Rebiun organitza una conferència online, a través de Teams, que tindrà lloc el dijous 9 de març de 12h a 13h amb el títol “Recursos Educatius Oberts i gestió eficaç d’aquests”, impartida per Martín Núñez Calleja (CEDEC) i José Brieba Sánchez (Junta d’Extremadura). Informació d’accés a la conferència així com a la resta d’activitats realitzades per les universitats en https://www.rebiun.org/acceso-abierto/semana-de-educacion-abierta