La Unitat de Medi ambient ha creat una col·lecció pròpia en RiuNet on podem trobar els documents institucionals d’aquesta unitat com el Pla Estratègic de Mobilitat Sostenible o la Declaració Ambiental, així com diversos documents de bones pràctiques molt recomanables per a la comunitat universitària. La Unitat de Medi ambient s’encarrega de controlar i minimitzar l’impacte de la universitat en el medi ambient implantant i mantenint un sistema de gestió ambiental i realitzant una labor de sensibilització i supervisió sobre la base d’estudis i publicacions parteix de les quals podem trobar ara en RiuNet.

Podeu consultar un breu qüestionari en el quals ens parlen de la seua visió de l’accés obert i de RiuNet. A més, li preguntem a Paco Martínez, responsable del nostre repositori institucional, com ha sigut el procés per a la creació d’aquesta col·lecció, procés que pot seguir qualsevol altra àrea o unitat universitària que vulga crear la seua pròpia col·lecció en RiuNet.

“Qualsevol servei/unitat UPV (departament, institut, servei,…), amb informació interessant per a la comunitat UPV o la societat, i la documentació de la qual no es diposite automàticament en RiuNet per normativa (tesi, TFGM, publicacions científiques,…), pot posar-se en contacte amb nosaltres: riunet@bib.upv.es o en l’extensió 78854. Si la petició s’avalua positivament es crea una col·lecció específica com ja s’ha fet amb l’Editorial i diferents departaments.
Just ara s’està treballant amb el BOUPV (Butlletí Oficial de la Universitat Politècnica de València) per a crear la seua col·lecció: es decideix que persona/s poden enviar documents a eixa col·lecció, qui els revisa (si és el cas), i se’ls crea una pàgina per a la seua col·lecció en la qual s’ofereix informació que consideren útil i que permeta contextualitzar els documents inclosos.

A partir de que un document d’aquestes col·leccions ja està disponible en RiuNet disposa dels mateixos avantatges que la resta de documents, vinga de la col·lecció que vinga: estadístiques, conservació, URI: url permanent (a través del servei handle) i màxima difusió a través del protocol OAI-PMH; som recol·lectats pels grans servidors de ciència, a més de per el cercadors generalistes”