Les VI jornades OS-Repositorios s’han celebrat, entre l’11 i el 13 de maç, de manera conjunta amb el XIV Workshop REBIUN sobre projectes digitals.

Les presentacions de les comunicacions estan disponibles en accés obert 😉 en el repositori Helvia de la Universidad de Córdoba. La forma de treballar ha resultat molt amena en conjugar comunicacions, taules redones, tallers i PechaKuchas (programa detallat) i on els temes principals han girat entorn de: Visibilitat, transparència i utilitat dels repositoris, Competències del gestor del repositori, Dades d’investigació, Ciència Obert i Horitzons de l’accés obert.

Des de la UPV vàrem participar amb un PechaKucha, RiuNet como nexo de integración de los contenidos de la UPV en el qual explicarem com col·laborem amb les diferents unitats que generen informació en la Universitat Politècnica de València per difondre i conservar la seua producció.

rep1

També hem participat en l’estudi: Los repositorios institucionales de las universidades públicas valencianas (grupo 5U) que va presentar Javier Gómez de RUA (Repositori de la Universitat d’Alacant), en el qual es plasma la situació actual i els reptes per al futur dels nostres repositoris.

rep2

L’organització de les jornades pels companys de la biblioteca ha estat impecable i des d’ací volem donar-los les gràcies pel seu esforç, ja que organitzar aquest tipus d’esdeveniments comporta una gran càrrega de feina. En Flickr han reunit una sèrie d’imatges que permeten apreciar la gran afluència i interés de participació, amb més de 200 assistents.

Ha estat una gran experiència que esperem repetir en la propera convocatòria d’ací a 2 anys.