Al juliol es va publicar una nova edició del Rànking Web de Repositoris del Món (Webometrics) que es publica cada sis mesos des de l’any 2008 amb l’objectiu de promoure l’anomenada via verda de l’accés obert.
En aquesta edició RiuNet consolida la seua posició com a repositori Open Access.

Per elaborar la classificació el Laboratori de Cibermetria del CSIC manté com a  criteris metodològics: grandària, visibilitat (incloent fonts alternatives com a Academia o Mendeley que completen les dades obtingudes per Majestic SEO o ahrefs), total de fitxers rics (pdf, docs, ppt o ps) i nombre d’articles recollits en Google Scholar.

Encara que s’han afegit petits canvis des de l’edició anterior: la visibilitat incorpora indicadors altmètrics, a més dels esmentats Academia i Mendeley, podem trobar: Facebook, Linkedln, ResearchGate, Slideshare, Twitter, Wikipedia i YouTube.

A més l’indicador Scholar s’obté ara combinant quatre variables obtingudes de Google Acadèmic: nombre d’articles, articles publicats entre 2009 i 2013, arxius pdf (amb el sufix apropiat) i arxius pdf datats entre 2009 i 2013.
En aquest últim aspecte, RiuNet va tindre problemes de caràcter tècnic i aliens al repositori, que van provocar la baixada de posicions en 2013; una vegada solucionats aquests problemes, podem dir que RiuNet torna a la seua posició natural.

webmetrics14

Així el repositori de la Universitat Politècnica de València ocupa el setè lloc a Espanya, d’un total de 56, i el 72 del món, pujant al lloc 60 en el total, de 1897, dels repositoris institucionals.

Sens dubte, un gran resultat que consolida el treball que s’està realitzant des de la universitat i des de la Biblioteca UPV