En aquests dies RiuNet ha aconseguit un nombre rodó, 30.000 registres, i com tots els nombres rodons convida a fer balanç.
Des d’aquell any 2000 en què començàvem a parlar del concepte “Accés Obert” en els tallers de formació de l’ICE, passant per aquelles denses reunions interdepartamentals de 2007 on RiuNet, encara sense nom, començava a prendre cos, fins a arribar a la realitat actual de 30.000 registres, ha estat una dècada i mitja de treball intens. Uns anys en què hem assistit, i també impulsat, una profunda transformació del procés de comunicació científica en l’entorn acadèmic mundial.30.000 registros en Riunet

Si hui dia RiuNet compta amb més de 1600 tesis doctorals en accés obert és perquè nosaltres, com a societat, hem aconseguit una legislació que empara, estimula i propugna el dret a una ciència oberta a través de mesures legals.
Si RiuNet alberga hui amb prop de 5000 objectes d’aprenentatge accessibles és perquè la nostra comunitat universitària ha cregut en un model de docència en obert.
Si RiuNet difon hui més de 4000 treballs acadèmics en obert és perquè els nostres alumnes formen part ja d’eixa societat digital que requereix l’accés obert com un espai social imprescindible per al seu desenvolupament personal.
Si RiuNet compta hui amb 30.000 registres és perquè tots apostem per ell.
Però en RiuNet segueix quedant tot per fer, perquè com a comunitat universitària seguirem produint continguts, i cada vegada serem més ambiciosos en la visibilitat dels mateixos. La difusió de les dades d’investigació, la normalització de la signatura científica, el dipòsit de “tota” la producció científica dels investigadors UPV… són una mínima mostra de tot el treball que ens queda per davant.

La infografia mostra aquesta evolució de RiuNet, que constitueix una garantia de solidesa, de creixement continuat, per a seguir oferint un accés obert al coneixement científic.