scinvisiblesFer visible la producció científica dels investigadors del Campus Gandia és un dels objectius de la Biblioteca Campus Gandia CRAI, per a açò treballa en col·laboració amb el repositori RiuNet per a difondre els articles, ponències a congressos, etc. que es troben dipositats en Sènia. Es comprova per a cadascuna de les publicacions la política de copyright de l’editorial i així assegurar que RiuNet només difon les publicacions que ho permeten, amb els períodes d’embargament requerits, llicències d’ús autoritzades, etc. A més es normalitzen metadades com a instituts i departaments UPV, títols de revista, noms d’autors, etc.

Aprofitant la jornada “Científiques Invisibles” que organitza el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València el pròxim 5 de març amb motiu del Dia Internacional de les Dones, s’ha decidit recopilar com a exemple la producció científica de dues investigadores del Campus Gandia, amb la finalitat de donar visibilitat tant als seus perfils personals, com a la tasca que realitza la Biblioteca i que vol estendre a la resta d’investigadors.

Les investigadores Romina del Rey Tormos i Silvia Falcó Giaccaglia han dipositat en Sènia els arxius de tots els seus articles: la versió editorial així com la versió post-print de l’autor disponible. Silvia Falcó també ha contestat a un breu qüestionari per PoliScience.

La jornada “Científiques Invisibles” té com a objectiu el mostrar el paper de les dones en la ciència i la investigació al llarg de la història. El programa de la jornada comprèn una taula rodona protagonitzada per científiques de la UPV, la inauguració de l’exposició ‘Científiques invisibles’ a més d’una visita guiada i teatralitzada pel campus. A través de les xarxes socials es podrà fer un seguiment d’aquestes i altres activitats durant tot el mes de març, n’hi ha prou amb seguir l’etiqueta #científiquesinvisibles.

Natàlia Sastre Miralles