Un nou número de la Revista de Lingüística y Lenguas aplicadas acaba de ser publicat.

Fidel a la seua cita anual la Revista de Lingüística y Lenguas aplicadas ha publicat el seu volum núm. 8 corresponent a l’any 2013. Aquesta és la taula de continguts:

Articles

Students’ response to CLIL in tertiary education: the Case of Business administration and economics at Complutense University
Carmen Maiz-Arevalo, Elena Domínguez Romero
Adverbial stance marking in the introduction and conclusion sections of legal research articles
Heather Adams, Elena Quintana-Toledo
Enfoque pedagógico en la propuesta de un diccionario electrónico de Comercio internacional español-inglés
Begoña Inmaculada García Llamas
La responsabilidad del profesorado en la enseñanza de la puntuación
Jorge Rosello Verdeguer
An overview of translation in language teaching methods: implications for EFL in secondary education in the region of Murcia
Teresa Marqués Aguado, Juan Antonio Solís-Becerra
The “I” in interaction: authorial presense in academic writing
Monica Chavez Munoz
Textual, intertextual and rhetorical features in political discourse: the case of president Obama in Europe
Conchi Hernández-Guerra
Receptive vocabulary size of secondary spanish efl learners
Andrés Canga Alonso
Cognition and context of legal texts: spanish and english judgments compared
Mª Angeles Ruiz Moneva
Un estudio exploratorio de las convenciones discursivas en el parlamento europeo: los agradecimientos en español, francés y neerlandés
Patrick Goethals, Babette Blancke
El enfoque cognitivista en la fraseología
María Ángeles Recio Ariza
The derivational map of Old English and the limits of gradual derivation
Miguel Lacalle Palacios
La utilización de rúbricas para la evaluación del trabajo colaborativo del alumnado en las wikis
María Cristina Santana Quintana, María Jesús Vera Cazorla
Les traductions de “donc” dans un corpus littéraire
Gemma Delgar Farrés
Low applicatives and optional se in Spanish non-anticausative intransitive verbs
Ismael Iván Teomiro García
Learning verbs of movement in a Foreign Language: Spanish students of English in a formal context
Gema Alcaraz Mármol

 

Ressenyes

Lexical Errors and Accuracy in Foreign Language Writing (2011), M. P. Agustín Llach
Alicia María Mariscal Ríos
Reseña de Baker, P. (2010). Sociolinguistics and Corpus Linguistics. Edinburgh, Scotland: Edinburgh University Press.
Camilo Enrique Díaz Romero