El Laboratorio de Cibermetría del CSIC publica, entre altres productes, un rànquing web de repositoris del món que ofereix informació sobre la posició del nostre repositori, indicant les nostres fortalesa i debilitats el que ens permet incidir en aquest aspectes per a millorar. A finals de juliol es va publicar l’últim d’aquests índex i podem comprovar com RiuNet torna a millorar la seua posició, malgrat la contínua entrada de nous repositoris, ocupant el lloc 16 a Espanya i el 327 al món, front el 359 que ocupava en abril.

A nivell internacional la classificació està encapçalat per la xarxa nord americana Social Science Research Network i Arxiv.org, mentre que a Espanya trobem els repositoris de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Politècnica de Catalunya.

Aquesta classificació té en compte aspectes com la mida de l’arxiu, la visibilitat, els documents rics i el nombre d’articles publicats, per a poder determinar la presència web i l’impacte web d’un determinat repositori. Hi ha que destacar l’increment de RiuNet tant en grandària com en nombre d’articles, el que el permet avançar en el rànquing, mentre que va consolidant-se com a projecte.

RiuNet és el Repositori Institucional de la UPV i porta des de 2007 oferint accés a través d’Internet a la producció científica, acadèmica i corporativa de la comunitat universitària i garantint la seua preservació.