Enguany la Universitat Politècnica de València, s’ha adherit al programa Gold for Gold de la Royal Society of Chemistry, mitjançant el qual la comunitat universitària té accés a tots els recursos d’aquesta editorial.

Aquest programa inclou un nombre de cupons per a publicar en accés obert en alguna de les revistes de la RSC. Aquesta modalitat de publicació, author pays, és una de les opcions més populars entre les editorials científiques com a forma de proporcionar l’accés obert a les seues publicacions. En poques setmanes, coincidint amb les activitats del dia del llibre, podrem preguntar-los a diversos editors si aquesta és la via del futur; seguirem informant.

Tornant a la notícia, per a 2015, la UPV disposa de tres cupons que s’atorgaran per ordre de sol·licitud, sempre que es complisquen els requisits següents:

• la publicació ha d’haver sigut acceptada durant l’any 2015
  • el sol·licitant del cupó ha de ser autor de la publicació i ha d’haver signat amb afiliació UPV
  • la publicació ha d’estar inclosa en la base de dades institucional de recerca, Senia
  • el sol·licitant del cupó no pot haver sigut beneficiari durant el 2015 d’un d’aquests cupons
  • el sol·licitant del cupó ha de posseir un VAIP en 2013 (Valoració de l’Activitat Investigadora Personalitzada) superior a la mitjana global de la UPV, és a dir, un valor superior a 59,84. El sol·licitant podrà comprovar el seu VAIP en la seua intranet.

Les sol·licituds han de dirigir-se a la Biblioteca UPV per correu electrònic a adquisiciones@bib.upv.es amb la següent informació:

• nom del sol·licitant
  • codi del registre de l’article en Senia
  • còpia de l’article definitiu on consten les afiliacions dels autors
  • missatge d’acceptació de la publicació

Si el sol·licitant compleix les condicions establides, rebrà el cupó corresponent, que podrà utilitzar en aquest formulari de la RSC.