S’acaba de publicar un nou número de la Revista sobre la infància i l’adolescència, el No 8 (2015), on s’ha publicat una menuda mostra dels treballs presentats en el Congrés sobre Xarxes Socials i Infància organitzat per l’Aula d’Infància i Adolescència de la Universitat Politècnica de Valènca (18 i 19 de setembre de 2014). Per açò, a més de les tres seccions tradicionals ( Editorial, Articles i Jurisprudència), hem afegit en aquesta ocasió una altra sota el títol d’Articles Xarxes Socials i Infància.

En el primer dels articles d’aquesta secció especial, el Dr. Alexis Cloquell Lozano, Professor de la Universitat Catòlica San Vicente Màrtir de València, ens presenta un treball en el qual duu a terme una revisió de la literatura científica relacionada amb l’ús d’Internet entre els adolescents espanyols; i analitza els hàbits d’ús i comportaments dels adolescents entorn d’Internet a Espanya.

En el següent treball, elaborat pel Prof. Dr. Vicent Giménez Chornet, de la UPV, s’analitzen diferents propostes innovadores relacionades amb les TIC que s’han implantat en diferents biblioteques escolars del món.

A continuació, el psicòleg Lluís Andreu Bertran ens presenta un assaig relatiu al joc i la infància en un món digital, preguntant-se qui posa les regles a aquests menors que juguen, naveguen i es comuniquen per la xarxa, en honor de la seua protecció.

En el quart article, la Dra. Francisca Ramón Fernández, Professora de Dret civil de la UPV, reflexiona entorn dels menors i les xarxes socials.

En la secció d’Articles, es publiquen dues recerques de caràcter sociològic. El doctorand Guillem Compte Nunes ens presenta un estudi exploratori sobre la participació de la infància en un servei públic de protecció de xiquets i xiquetes en risc a Catalunya. I els investigadors Karina Ivonne Trinidad-Noguera, Berenice Carrasco-Ponce i Enrique Alejandro Sánchez-Valdivieso ens fan particips d’un estudi de caràcter qualitatiu desenvolupat amb adolescents embarassades d’una casa llar del port de Veracruz, Mèxic.

Finalment, en la secció Jurisprudència, la Dra. Mª Fernanda Moretón Sanz, Professora de Dret Civil de la Universitat Nacional d’Educació a Distància, comenta i analitza
el tractament jurisprudencial i doctrinal d’alguns dels aspectes més controvertits de les substitucions pupil·lar i quasi pupil·lar o exemplar.

Taula de continguts

Articles: Xarxes Socials i Infància

Alexis Cloquell Lozano
Vicent Giménez Chornet