La revista sobre la infància i l’adolescència REINAD, ha sigut presentada hui, 14-11-2011 en les instal·lacions de la Conselleria de Justícia i Benestar Social. En aquesta presentació han participat el secretari autonòmic de Justícia, Antonio Gastaldi, la directora de l’Editorial de la Universitat Politècnica de València, Remedios Pérez i el director de la revista, Vicente Cabedo.

En aquesta presentació s’ha destacat el caràcter multidisciplinari d’aquesta nova revista electrònica, així com la participació d’autors de renom en aquest primer nombre publicat, que tracta temes sobre el menor, des d’un punt de vista pedagògic, psicològic, educatiu o legal. A més, s’ha fet especial recalcament en la cerca de qualitat científica per als articles publicats en la mateixa, avalada pel procés de revisió per parells al que se sotmeten les revistes en PoliPapers, plafaforma d’edició i publicació de revistes en accés obert de la Universitat Politècnica de València. També s’han abordat els treballs desenvolupats enfocats a la difusió de la mateixa, perquè aquesta puga arribar a tota la societat, un dels objectius de la política d’accés obert de la UPV.

El secretari autonòmic ha recordat que “l’àmbit dels menors té a veure molt amb el Dret, un dels pilars socials de l’Estat”, i ha animat a tots aquells experts en l’estudi de la infància al fet que participen activament en la revista, aportant els seus coneixements sobre la protecció del menor, l’acolliment familiar en família extensa, la situació dels menors estrangers no acompanyats o les competències interculturals dels professionals que intervenen amb menors procedents d’altres cultures, entre altres anàlisis.