Santiago F. Elena, investigador de l’Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (IBMCP), centre mixt de la Universitat Politècnica de València i el Consejo Superior de Investigaciones Científicas, ha sigut nomenat membre de l’Organització Europea de Biologia Molecular (EMBO). Amb aquest nomenament, EMBO reconeix l’excel·lència investigadora i aportacions realitzades per Santiago F. Elena en aquesta branca científica.

Creada en 1964 amb l’objectiu de promocionar la biologia molecular a Europa, l’EMBO aglutina a més de 1500 investigadors de tot el món triats per la seua excel·lència científica. Juant al professor Elena, enguany s’ha incorporat a aquest selecte grup científic altres 45 investigadors, procedents de 14 països. Tots ells destaquen per les seues aportacions a camps com la biologia molecular i cel·lular de plantes, la neurociència, la neurobiologia computacional i la immunologia cel·lular.

Santiago F. Elena (València, 1967) es va doctorar en Ciències Biològiques per la Universitat de València en 1995. Va realitzar la seua estada postdoctoral en el Center for Microbial Ecology de la Michigan State University. A la seua volta dels Estats Units es va incorporar com a Professor Ajudant a la Universitat de València, on posteriorment va obtenir una plaça de Professor Titular de l’àrea de Genètica.

Actualment, és Professor d’Investigació del CSIC en l’Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (UPVCSIC) i catedràtic extern del Santa Fe Institute (Santa Fe, Nou Mèxic, USA). És autor de més de 140 treballs de recerca publicats en revistes internacionals en les àrees de Genètica, Virologia i Evolució. El seu treball gira entorn de l’evolució de virus de RNA i a entendre com aquests patògens interaccionen i s’adapten als seus hostes.