Investigadors del Laboratorio LabHuman-Instituto I3BH de la Universitat Politècnica de València presenten els seus últims desenvolupaments tecnològics per al tractament i prevenció de l’Alzheimer en el congrés internacional “Global Alzheimer´s Research Summit”, que se celebra fins hui divendres a Madrid.

Actualment, l’Alzheimer afecta ja a més de 600.000 persones a Espanya. Des de les seues instal·lacions en la Ciutat Politècnica de la Innovació, els investigadors del Labhuman-I3BH de la UPV treballen en el desenvolupament de noves aplicacions de realitat virtual, jocs interactius i altres avançades tecnologies per a millorar la interacció amb el pacient i prevenir l’avanç de la patologia.

realidad virtualEntre les tecnologies que mostren els investigadors de la UPV en el seu stand es troba Biotrack, un sistema de rehabilitació virtual motora, que s’ha desenvolupat i validat conjuntament amb l’Hospital València al Mar i Sevilla Aljarafe; Mayordomo, una eina d’assistència per a ancians orientada al diagnòstic, tractament i millora del seu estat anímic i emocional i que ajuda a la detecció precoç dels seus problemes cognitius; i un joc interactiu virtual denominat Escalada de Consciència. Segons expliquen des de LabHuman-I3BH, en aquest joc els participants treballen les seues habilitats metacognitives relatives a la consciència de la malaltia mitjançant una aplicació virtual que permet conèixer els seus coneixements sobre els símptomes i signes de la mateixa, possibles escenaris, solució de problemes, etc…

Els investigadors del LabHuman I3BH presenten també en el “Global Alzheimer´s Research Summit” noves aplicacions del “Flexo màgic” – un dispositiu table top portàtil que permet convertir qualsevol tipus de superfície en multitáctil i interactuar amb ella – per a rehabilitació cognitiva; i Zootevi>/em>, un nou sistema de realitat virtual per al tractament de pacients basat en la interacció amb uns lleons marins virtuals durant les sessions de rehabilitació.