Un nuevo número de la Revista de Lingüística y Lenguas aplicadas acaba de ser publicado.

Fiel a su cita anual la Revista de Lingüística y Lenguas aplicadas ha publicado su volumen nº 9 correspondiente al año 2014. Esta es la tabla de contenidos:

Artículos

Resolución de anáforas que requieren conocimiento cultural con la herramienta FunGramKB
María de los Llanos Carrión Varela
Detection and correction of linguistic errors: results according to linguistic preferences and uses
Jordi Cicres Bosch, Silvia Llach, María Dolors de-Ribot
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL
Almudena Fernández Fontecha
Approaching lexical loss in Canarian Spanish undergraduates: A preliminary assessment
María Isabel González Cruz
The role of derivational paradigms with adjectival base in Old English word-formation
Carmen Novo Urraca
Alternation vs. variation in Old English
Ana Elvira Ojanguren López
Can lexical errors inform about word class acquisition in FL?: evidence from greek learners of Spanish as a foreign language
Kiriaki Palapanidi, María Pilar Agustín Llach
Inventario fraseológico de las groserías en estudiantes de San Luis Potosí
Marco Antonio Pérez Durán, Oscar Arriaga Olguín
The use of clickers to assess knowledge in foreign language classes and their failure to increase reading compliance
Juan Pablo Rodríguez Prieto
How an idea germinates into a projext or the intransitive resultative construction with Entity-Specific change-of-state verbs
Andreea Rosca
Split and unified functions in the formation of old English nouns and adjectives
Raquel Vea Escarza

Reseñas

Mancera, A. y Pano, A. (2013). El discurso político en Twitter: Análisis de mensajes que “trinan”. Barcelona: Anthropos.
Patricio Moya