En el BOE de 17 de juny de 2015 es va publicar el nou decret d’acreditació del professorat (Reial decret 415/2015, de 29 de maig pel qual es modifica el Reial decret 1312/2007, de 5 d’octubre, pel qual s’estableix l’acreditació nacional per a l’accés als cossos docents universitaris)

Convé destacar que aquest decret encara no ha entrat en vigor, però la seua lectura és molt recomanable per a tots aquells PDI de la UPV involucrats en processos d’acreditació acadèmica.

Els principals canvis en el nou sistema d’acreditació són:

1. Supressió de l’acreditació universal, s’opta ara per un sistema en el qual l’acreditació s’obtindrà en una de les cinc branques de coneixement: Arts i Humanitats, Ciències, Ciències de la Salut, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeria i Arquitectura

2. Canvis en el nombre i composició de les comissions d’acreditació, es pretén establir comissions molt més properes a l’àmbit científic i acadèmic dels sol·licitants. Hi haurà 21 comissions compostes per un nombre variable de membres i atendran tant les sol·licituds d’acreditació a Professor Titular d’Universitat com a Catedràtic d’Universitat.

3. Simplificació del procediment de les comissions d’avaluació, per a reforçar les garanties per als sol·licitants i guanyar en eficiència, a partir d’ara tots els procediments es tramitaran per mitjans electrònics.

4. Canvi en els criteris i barems d’avaluació, amb un esquema de baremación amb quatre nivells: A, excepcional; B, bo; C, compensable; D, insuficient; i una categoria especial, I.

5. Exempció del requisit de ser professor titular d’universitat per a sol·licitar l’acreditació per al cos de catedràtics.

Recordeu que podeu dirigir-vos a la biblioteca per a tots aquells dubtes que puguen sorgir-vos amb el procés d’acreditació ja siga a través de la Biblioteca Respon o de la Cita Prèvia.