La Setmana de la Ciència és un esdeveniment nacional i europeu que naix com una forma d’apropar la ciència a tot el món sense importar edat o formació. Enguany se celebra amb activitats durant pràcticament tot el mes de novembre. Podeu trobar informació sobre les que es fan a tota Espanya però anem a centrar-nos en les que tindran lloc en la nostra universitat. Heu de tindre en compte que es tracta d’activitats obertes a tot el món i de caràcter gratuït però que requeriran preinscripció en molts casos.

Campus de GandiaExperimenta amb el medi ambient (5-9 novembre)

En Gandia es desenvoluparan activitats per a preuniversitaris, l’exposició sobre investigació marina “La mar de ciències” o una conferència sobre els incendis forestals i la seua prevenció. La Jornada On i com publicar les meues investigacions compta amb la col·laboració de la Biblioteca i en ella es parlarà de RiuNet, el repositori institucional de la UPV, com publicar en la UPV o com publicar un treball d’investigació.

Campus de Alcoi (12-26 novembre)

La proposta en Alcoi és molt variada i estimulant. En aquestes dues setmanes es parlarà de l’arquitectura post crisis, del futur de la política, de religió, de fulguracions solars, de fotònica, d’energies renovables,… un gran nombre d’activitats molt interessants algunes de les quals se celebraran en les seus de Bocairent i Banyeres de Mariola. També se celebrarà el I Concurs de Robòtica, el I Concurs “Mostra la ciència en vídeo” i el II Concurs de PRogramació Android.

Campus de Vera (13, 16, 21 i 22 de novembre)

En la Ciutat Politècnica de la Innovació de València coneixerem les activitats del Consorci Espacial Valencià, la relació entre alta cuina i innovació tecnològica, redescobrirem el cel o la relació entre tecnologia i creació musical.